Okręt wiedzy – edukacyjna gra komputerowa
Ibis jest ekonomiczną grą komputerową przeznaczoną dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Gra oferuje graczowi możliwość prowadzenia ogólnoświatowej korporacji przy okazji ucząc go geografii i podstaw przedsiębiorczości.
Gra należy do gatunku strategii-ekonomicznych. Stojący na czele korporacji gracz będzie odkrywał kolejne obszary ekspansji swojej firmy, jednocześnie poznając złożoność całego systemu i pozyskując zasoby do kontynuacji misji. Celem gry jest osiągnięcie jak najwyższego zysku w ciągu 150 tur. Równie ważna jak zysk jest reputacja firmy: im wyższa, tym ciekawsze, bardziej opłacalne propozycje inwestycji otrzyma gracz.Uczniowie poznają specyfikę obszarów, zastosują zasady przedsiębiorczości do efektywnego planowania podróży i zarządzania jej przebiegiem. Wybór inwestycji dokonywany będzie początkowo z pomocą doradców, z czasem wymagać będzie od gracza coraz większej wiedzy i analizy ryzyka. Każde wydarzenie losowe, oprócz możliwości inwestycji, umożliwi graczowi odkrycie nowych miejsc, poznanie geografii krajów oraz ludności zamieszkującej dany obszar. Ogromne znaczenie ma poznanie nie tylko środowiska przyrodniczego ale również ujęcie zagadnień z geografii społecznej i kulturowej. Zdobyta wiedza da możliwość pozyskania zasobów do kontynuacji misji. Rozgrywki będą łączyły wiedzę i umiejętności z różnych dziedzin, zachowując ciąg zależności przyczynowo – skutkowych. Gra stanowi doskonałe narzędzie do pracy z uczniami na zajęciach w szkole jak również samodzielnej pracy ucznia w domu. Decyzję co do sposobu jej wykorzystania pozostawimy nauczycielowi. Nauczyciel może obserwować rozgrywkę prowadzoną przez uczniów, udzielać wskazówek lub podpowiedzi, tym samym sprawdzić ich wiedzę, może również wykorzystać grę jako element pracy domowej lub dodatkowej. Elastyczność rozwiązania jest bardzo ważna by nie tworzyć sztywnych ram, dzięki czemu narzędzie jest atrakcyjniejsze w sposobie wykorzystania.
Zobacz galerię: